16 Juni

Ledig tisdag. Ganska händelselös dag egentligen. Tog sovmorgon till 12, gick upp o käka lunch och sen har jag tillbringat mesta tiden i solen. Vädret är ju underbart! Har även beställt en klänning till midsommar, så nu håller jag tummarna att den ska hinna komma innan fredag och att den passar. Annars blir det en naken midsommar i år. Haha! 
 
När jag startade denna blogg så gjorde jag en sån där "lär känna mig-lista", fast då var det ett inlägg om dagen i 30 dagar. Tänkte att eftersom jag startar upp på nytt, så kan de va kul o göra nått liknande. 
 
1. Vem är din bästa vän? Johan, Susanna o Lisa.
2. Vad har du för skostorlek? Det varierar. Men oftast är de 34-35 i sneakers o 36 i klackar.
3. Brukar du skratta för dig själv? Haha, ohja! Både för mig själv och åt mig själv.
4. Vilket är ditt favoritnummer? 10
5. Vad var det senaste du åt? Några vindruvor
6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Blå!
7. Hur är vädret just nu? Kanonbra, strålande sol och inte ett moln på himlen.
8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Johans syster
9. Tv eller dator? Dator!
10. Favorit TV-program? Lyxfällan alla dagar i veckan. Haha! Älskar det programmet.
11. Har du några syskon? Ja, en lillebror - Linus!
12. Längd? 164cm
13. Hårfärg? Ombre-aktigt. Mörkbrunt i botten och lite ljusare i längderna.
14. Ögonfärg? Blå. Väldigt blå.
15. Använder du kontaktlinser? Nej.
16. Favorit högtid? Jul tror jag. Tycker det är så mysigt runt jul.
17. Favorit månad? Har nog ingen favorit, men vår och sommar-månaderna är ju alltid bra.
18. Har du gråtit någon gång utan någon anledning? Njae.. Ibland gråter jag utan att jag vet varför, men det finns nog alltid någon bakomliggande anledning, typ stress eller nått liknande. 
19. Vilken var den senaste filmen du såg? Nån barnfilm, rätt bra faktiskt. Home tror jag den hette.
20. Favoritdag på året? Faktiskt ingen aning.
21. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)? Jag har kunnat, tror dock inte jag kan längre.
22. Kramar eller kyssar? Älskar kramar. Finns inget bättre än när Johan håller om mig.
23. Choklad eller vanilj? Svår.. Choklad kanske.
24. Har du tattueringar? Nej, men skulle vilja ha en.. Eller två.
25. Vad lyssnar du på just nu? Alex o Sigges podcast.
26. Är du kär i någon kändis? Nope
27. Vilka böcker läser du just nu? Björn Ferrys bok - Ferry tales
28. Piercingar? Inga, zero. Inte ens hål i öronen.
29. Vad gör du just nu? Solar.
30. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Smör eller saltade!
31. Hundar eller katter? Hund!
32. Favoritblomma?  Rosor kanske. Tulpaner är fina också. 
33. Har du blivit påkommen göra något du inte får göra? Har nog hänt ja.
34. Har du en bästa kompis i det motsatta könet? Ja, Johan!
35. Har du älskat någon nångång? Ja, gör det just nu.
36. Vem vill du träffa just nu? Mina hundar..!
37. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Ja, det är jag. Lisa har jag kvar sen grundskolan, sen har jag flera kvar från gymnasiet - dock bor dom i stockholm så träffar dom väldigt sällan. Och nu har jag ju nya vänner från högskolan!
38. Har du någon gång skjutit med en pistol? Bara om vattenpistol räknas. Haha!
39. Gillar du att flyga med flygplan? Jadå. Fast det är så fruktansvärt långtråkigt.
40. Höger eller vänster-hänt? Höger.
41. Hur många kuddar sover du med? 2, tror jag. Möjligtvis att jag snor nån kudde från Johan.. Haha!
42. Saknar du någon? Ja, de gör jag. Saknar min farmor väldigt mycket just nu. Men sen saknar jag även Susanna o lille André, och min högra hand från skolan - Sofie.
 
1 kommentar
Susanna Falk

Och vi saknar dig 😍

Svar: Åhå! Varför har du inte sagt att du startat din blogg igen?! WOHO!! - säger jag bara! 😍😍
Jennifer Andersson